fbpx
Vedet Online Logo

WordPress SEO proof maken

Spring een gat in de lucht met deze resultaten!

Spring een gat in de lucht met deze resultaten!

door | jul 17, 2020 | Successen | 0 Reacties

De coronacrisis heeft veel dingen de afgelopen maanden stilgelegd. Zo ook de handel van een klant van ons. Hij verhuurde namelijk springkussens en zag van de een op andere dag dat alle reserveringen werden gecanceld. Super balen! Wij hebben hier direct op geanticipeerd door zijn Google Ads campagnes op een lager pitje te zetten tot nader bericht van het kabinet. Samen met de klant afgesproken om contact te houden en de ontwikkelingen goed in de gaten te houden.

We kunnen weer!

Zoals iedereen weet mag er weer een hoop vanaf 1 juli. Zo ook het verhuren van springkussens. Toen dit bekend was gemaakt door minister-president Rutte hebben we de dag erna direct contact gezocht met de springkussenverhuurder met een fysieke afspraak tot gevolg. Waarom een fysieke afspraak? Nou onder het genot van een bakkie kom je tot de beste ideeën. Zo ook voor zijn Google Ads campagnes. We hebben wat ideeën gewisseld en beslist om vanaf 1 juli weer te gaan adverteren.

Kleine aanpassingen maken grootse verschillen

Eén van de ideeën was om duidelijk aan te geven dat zijn bedrijf maatregelen nam tegen corona. Door een duidelijke “sticker” op zijn landingspagina en 1 zin toe te voegen aan zijn huidige tekst hadden we de dekking geladen en konden de campagnes weer live.

Daarnaast hebben we ook de advertentieteksten wat aangepast, door duidelijk aan te geven dat de springkussens corona proof zijn.

Als online marketeer ben je altijd een beetje zenuwachtig als je iets aanpast aan een campagne die goed loopt. Voor de coronacrisis leverde deze campagne zo’n € 200,- a € 300,- op met een € 50,- investering. Dus dat moest minimaal weer behaald worden. Anders zijn de aanpassingen voor niets geweest :-).

€ 50,79 Google Ads kosten levert € 950,- aan bestellingen op

Na een week de campagnes te hebben laten draaien konden we niet geloven wat we zagen! De campagnes leverde drie keer meer om dan voor de coronacrisis! De CTR van de advertenties ging van 15% naar 20% en voor elke euro die we erin staken kregen we er € 18,70 voor terug. De aanpassingen bleken dus een schot in de roos!

Zoals je kunt zien is de klant actief in regio Haaglanden. En omdat in Haaglanden gebieden liggen waar men nogal regiogebonden is, hebben we de campagnes in diverse regio’s opgedeeld. Zo kun je mensen persoonlijker aanspreken wat weer leidt tot een hogere conversie.

Blijven optimaliseren

We zijn er nog lang niet. De conversiepercentage is bijvoorbeeld 3,45%. Deze willen we het liefst naar de 4% hebben. Dat betekent dat er op de website zelf nog winst te behalen valt. Dat wordt dan ook de focus voor de komende tijd. Daarnaast blijkt dat de remarketing ook nog niet heel lekker loopt. Dus is daar ook een puntje van aandacht. Zo blijven we kijken waar de kansen liggen en die te benutten om steeds meer uit de Google Ads te halen.

 

Ook online succes boeken?

Rick helpt je hier graag mee!

Rick van der Zanden

Rick van der Zanden

Eindbaas @ Vedet Online

0174-261089

Ook leuk om te lezen

Share This