fbpx

Waarom adverteren op eigen naam?

door | dec 4, 2019 | SEA | 0 Reacties

Als wij voor een klant beginnen met adverteren via maken we eigenlijk altijd een brandingcampagne aan. Dit is een campagne gericht op je eigen merknaam. Maar waarom zou je adverteren op je eigen naam? Je staat toch al bovenaan in de zoekresultaten is vaak de reactie van onze klanten. Daar hebben ze ook helemaal een punt, maar toch is het verstandig om te adverteren op je eigen merknaam. Hieronder vind de voor- en nadelen op een rijtje.

Net even wat meer zichtbaar

Met adverteren op je eigen naam in Google kan je net wat meer laten zien dan de gewone zoekresultaat. Zo kan je in een telefoonnummer instellen, kan je men naar pagina’s leiden die je zelf wilt, kan je USP’s (unique selling points) opgeven in de highlightextensies. Daarnaast heb je ook meer tekstruimte en kan je de titels, teksten en zichtbare URL’s helemaal zelf bepalen.

Tijdelijke acties kunnen snel gecommuniceerd worden

Zoals net aangegeven kan je alle teksten naar eigen hand aanpassen. Dus ook een tijdelijke actie kan je terug in je advertentie laten komen. En is je actie afgelopen? Dan pas je de tekst weer aan naar hoe je het wilt hebben.

Als jij het niet doet, doen je concurrentie het wel

Binnen Google kan je adverteren op de merknaam van je concurrenten.  Dus jouw concurrenten kunnen adverteren op jouw naam. Dit is niet strafbaar volgens de regels van Google maar of het netjes is, is de vraag. Dus als iemand via Google naar jouw bedrijf zoekt kan het zomaar zijn dat de zoeker een advertentie zien van jouw concurrent. Meer over adverteren op merknamen is te vinden op de website van Google.

Relatief lage kosten

Een belangrijk deel in Google Ads is de relevantie. Hoe hoger de relevantie is hoe lager de kosten zijn voor de advertentie. Een advertentie op eigen naam zal een relevantiescore van 10/10 halen. Een klik op je advertentie zal dus weinig kosten. Let er wel even op dat je medewerkers/collega’s niet op de advertentie klikken als ze jouw bedrijf via Google opzoeken. Dit is onnodig geld verspillen 😉

Je duwt je concurrentie naar beneden

Met een merknaam advertentie boven je zoekresultaat is er bijna geen plek over op het eerste zicht in de Google zoekopdrachten voor concurrenten die ook op jouw merknaam naar boven komen. Zo kan het zijn dat het gehele beeldscherm bestaat uit jouw resultaten.

Kleven er ook nadelen aan adverteren op je eigen naam?

Ook al zijn de kosten relatief laag, toch maak je extra kosten door te adverteren op je eigen naam. En van extra kosten wordt geen enkele ondernemer vrolijk van. Echter weegt dit nadeel niet op tegen de vele voordelen.

Waarom adverteren op je eigen naam?

Hopelijk is je vraag “waarom adverteren op je eigen naam?” is opgelost en kan je een mooie brandingcampagne gaan opzetten. Heb je hierbij hulp nodig? Laat onze SEA vedettes je dan helpen dit goed op te zetten!

Zoeken

Volg je ons al?

Geschreven door Rick

Vedette in SEO

Met Vedet Online probeer ik het maximale uit de van klanten te halen. Het leuke van mijn werk: het online groeien van een website. Dat is waar we weer elke dag voor op staan!

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Share This