fbpx
Vedet Online Logo

WordPress SEO proof maken

Waarom Google Ads gebruiken?

door | dec 2, 2019 | Beginner | 0 Reacties

dec 2, 2019 | Beginner

Vedet Online favicon wit

Een bedrijf hebben en reclame maken. Het is onlosmakelijk met elkaar verbonden. Door reclame te maken hoop je als bedrijf meer omzet te generen. Tegenwoordig zijn er duizend en één mogelijkheden om te adverteren. In het plaatselijke suffertje bijvoorbeeld, maar ook online via Google ads. Maar waarom Google Ads gebruiken? Wij geven acht voordelen van adverteren via Google Ads.

[lwptoc]

Flexibel budget

Via Google Ads kan je al vanaf €0,001 per maand adverteren. Dit geeft het voordeel dat je zelf helemaal kan bepalen hoe hoog het maandelijkse advertentiebudget is. Ook de investering kan je zelf bepalen. Zo kun je bijvoorbeeld meer inzetten op de campagnes die het meest opleveren. En mocht je (tijdelijk) willen stoppen met Ads, dan kan je dit met 1 druk op de knop regelen. Dit geeft heel veel flexibiliteit aan het adverteren.

Heel groot bereik

Elke seconde worden er wereldwijd 40.000 zoekopdrachten in Google ingetikt. Dat zijn er ongeveer 3,5 miljard per dag en 1,2 biljoen per jaar! In 2018 kwamen zo’n 90% van alle zoekopdrachten in Nederland vanuit Google (bron Pure-im). Kortom vrijwel iedereen gebruikt dagelijks Google om even iets op te zoeken. En als deze mensen kan je via Google Ads benaderen.

Resultaten meten

Als je adverteert via het plaatselijke krantje kan je nooit echt weten hoeveel je advertentie nu daadwerkelijk oplevert. Bij Google Ads is dat een ander verhaal. Door doelen in te stellen via Google Analytics en deze te koppelen aan Google Ads kan je precies zien wat je advertenties opleveren. Hoeveel omzet je Ads hebben opgeleverd voor je webshop bijvoorbeeld, of hoe vaak er een offerte aangevraagd via je advertenties.

Super gericht je doelgroep benaderen

Stel je zoekt een kapper. Je tikt Kapper Den Haag in en je krijgt direct kapper Jansen uit Den Haag te zien via de advertenties van Google. Grote kans dat je even op zijn website kijkt en een afspraak maakt. Dit is natuurlijk geen toeval dat kapper Jansen naar boven komt. Deze kapperszaak heeft via Google Ads ingesteld dat de advertentie bij de zoekopdracht Kapper Den Haag omhoog moet komen. Je kan dus zelf bepalen op welke zoekopdrachten je gevonden wilt worden. Maar…. er is meer!  Hieronder de belangrijkste targetings uitgelicht:

Locatie

We gaan terug naar Kapper Jansen uit Den Haag. Die wilt in Den Haag en omgeving adverteren, maar niet in Groningen. Via Google Ads is dit super makkelijk in te stellen en zijn de advertenties alleen te zien op de locaties waar jij dat wilt.

Waarom Google Ads gebruiken?

Remarketing

Bewezen is dat heel veel mensen niet hun aankoop doen bij hun eerste bezoek aan de website. Daarvoor zijn de remarketing Ads in leven gekomen. Je kent ze wel, die banners die waarmee je wordt platgegooid als je een paar schoenen online hebt bekeken. Soms heel irritant, maar wel effectief.

Demografie

Stel je hebt een autorijschool. Dan is je belangrijkste doelgroep jongeren tussen de 16 en 25 jaar. Via Google Ads kan je instellen dat je alleen deze doelgroep wilt bereiken. Een hippe jonge advertentietekst en gaan met die banaan! Maar de 25+ doelgroep dan? Geen probleem! Als je deze wilt benaderen met andere teksten is dit gewoon mogelijk.

Er zijn nog meer zaken waar je op kan filteren, zoals wanneer je de advertenties vertoond en wanneer welk product wordt vertoond. Dit maakt Google Ads super flexibel, maar ook vrij lastig. Het instellen vergt namelijk wel enige kennis. Als je deze kennis niet hebt kan je onnodig veel geld kwijt zijn aan irrelevante kliks. Maar gelukkig zijn wij er voor je om hierbij te helpen 😉

Waarom Google Ads gebruiken?

Nu de voordelen zijn besproken is de vraag Waarom Google Ads gebruiken? wel duidelijk denk ik. Het is super flexibel en je kan super gericht je doelgroep bereiken. Het enige nadeel is dat al deze functies ook veel kennis en tijd vergt, die je als ondernemer misschien niet altijd hebt.

Alleen maar Google Ads gebruiken?

Als online marketing bureau moeten wij op deze vraag natuurlijk volmondig “Ja” zeggen. Maar dat doen we niet :-). Wij geloven namelijk in een mix van offline en online adverteren. Een advertentie is het plaatselijke suffertje of een bord langs de sportvelden vergroot je beeldmerk en de loyaliteit van je bedrijf.

Rick van der Zanden

Rick van der Zanden

SEO specialist @ Vedet Online

Leuk dat je me SEO blog leest! SEO is voor sommige abrakadabra. Daarom heb ik Naar de top van Google geschreven. Een e-book waar je echt alles  over SEO kunt vinden.

Naar de top van Google.
✔ De ware werking van Google
Hoe je SEO goed moet opzetten
Hoe je website je online accountmanager wordt
Stappenplan voor zoekterm-analyse
Linkbuilding methodes
Handige tools in Google Search Console die jij nog niet wist

Naar de top van Google is nu gratis te downloaden!

 Al 500+ tevreden downloads

Share This